top of page
  • Foto van schrijverEsther van Zoelen

meisje naar vrouw

Installatie, AKV St Joost Breda

7 t/m 11 juli 2021




De transitie van meisje naar vrouw betekent een aantal veranderingen. Zowel binnen als buiten mijzelf, zowel zichtbare als onzichtbare verschuivingen, die plotseling komen, of zo langzaam dat ze alleen achteraf zijn op te merken. Ik merk dat mijn wil en mijn wetten met een ontwikkeling bezig zijn. Het maakt me stil over mijn mens-zijn, mijn tijdelijkheid, vergankelijkheid. Over mijn seksualiteit, honger naar dichtbijzijn en lichamelijk opengaan. Over mijn overtuigingen, gelovingen en hoe ik daardoor in verbinding sta met allemaal verschillende gemeentes, groepsdier. Over mijn binnenste, wat er allemaal onder huid, vaten en gedachtes beweegt, wat ik niet met mijn ogen kan zien, maar waarvan ik wel een afgeleide kan voelen, waar ligt mijn vruchtbaarheid?


Deze gedachtes zijn zichtbaar in beeld, waaraan korte teksten zijn verbonden. De beelden worden geactiveerd doormiddel van performances, korte momenten van beweging en het openbaren van de bijgevoegde woorden. Deze momenten worden telkens aan een persoon getoond, de persoon die een tweeling van het beeld heeft ontvangen. Zo zijn er 34 werken en 34 verschillende mensen. Dit boekje is een hulpmiddel, van waaruit de teksten worden gedeeld. Allemaal in eenzelfde bestand, waardoor de verbinding tussen de 34 delen duidelijker voelbaar en zichtbaar wordt.



7 juli




8 juli






9 juli






10 juli






eindlied 11 juli




15 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page