top of page
  • Foto van schrijverEsther van Zoelen

verzameling teksten: Helder Geflits


er ligt een cocon van stof naast mijn voeten en af en toe kruipt er een zwart schepsel in en uit om zich tijdelijk even in veiligheid te nestelen

op het spoor gefietst

dat niet meer het spoor is

vergist als locomotief, mijn motieven verlicht

door lichten boven de baan

van rood-achtig en witte strepen

als lijn van de lucht die steeds helderder lijkt

te worden en een kaart die

voor te stellen met onvoorstelbaar

veel schakeringen, verbindingen

een brandplek, verbrandplek

gebrand in een huid

in het huis van mijn helende geest

komt over de woeste wateren

komt omver gegooide verzamelingen

re-organiseren, komt opvegen

wat was gevallen en gestrooid

toen ik verstrooid mijn hand brandde

aan warmhoudende elementen

plots waren die heet

Licht schijnt verder, schijnt in mijn ooghoeken en vult ze helemaal op tot alles gevuld is tot een heldergele gloed

en dan komt soms uit het midden licht

helder geflits

bij een donkere stoep

er wordt vuurwerk afgestoken

en de afgrond

naar leidend metaal

ik twijfel er niet aan

uit mijn veiligheid te springen

alles is illegaal

zelfs licht

licht ook, waarbinnen

ons huis wordt opgesplitst

flitsend raast hij verder

vierende cabines

met ontwetende mensen











5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page