top of page
  • Foto van schrijverEsther van Zoelen

Het Tulpenboek


Het tulpenboek

'Op 1 februari 2020 vond in het gebouw van AKV St joost te Breda een performance plaats. Met de titel ‘Zacht val ik neer’ liet ik – Esther van Zoelen – zien en horen hoe ik thuis ben en hoe ik kan verlangen naar een ander huis. Tulpen waren hier een belangrijk beeld.

Nu is een moment om te bedanken voor aanwezigheid en concentratie. Dat gebeurt in de vorm van een gezamenlijk cadeau. Een overdracht van mij naar alle aanwezigen. Om terug te kunnen kijken naar en denken aan hoe we daar samen waren en beleefden.

Hierbij wil ik dit boek opdragen als gift aan de volgende mensen:

Tom Onrust, Anika Hochstenbach, Sjaak van Broekhoven, Britte Tegelaar, Iris Bouwmeester, Safae Gounane, Jim van Hekke, Femke van Heijningen, Lola Pennekamp, Daniël van der Giessen, Menno van den Ende, Anouk van Leest, Niels Roest, Isa Janssen, Anouk van Weerlee, Hanne van Beek.

Als er mensen zijn naast deze lijst die menen wel aanwezig te waren, maar niet zijn genoemd, meld je dan bij mij. Dan zal ik beslissen of je ook ontvanger kunt worden van het geschenk.

Het geschenk zal tevens ook bezit van mij blijven, als gedeelde eigenaar.

Op dit moment is het gehuisd in mijn kamer. Als je als eigenaar het wilt inzien, kan je langskomen op mijn thuisadres, me vragen het op te sturen, of een andere manier aandragen en gebruikmaken van het recht van eigenaar zijn.

Als eigenaars is het belangrijk zorg te dragen voor het gedeelde cadeau. Het moet met respect worden behandeld en gelezen. Dit toont tegelijkertijd respect naar de andere ontvangers.

Als er vragen zijn, bijvoorbeeld over het gedeeld eigenaarsschap, kun je me benaderen voor een gesprek.'




23 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page