top of page
  • Foto van schrijverEsther van Zoelen

boom en gras



boom


Bijeengevoegd stof van een hele dag. In een hele dag was je geboren, stukje bij beetje. Je was niet het doel, je was iets dat ontstond zonder dat ik erop was voorbereid.


gras


Bijgevoegd stof van ongeveer vier maanden. In vier maanden was je geboren, beetje bij beetje. Je was niet het doel, je was iets dat ontstond nadat ik klaar met je was.






Boom en gras zijn hele kleine deeltjes, stof. Ze zijn in een potje bijeen gekomen. Als we na een wandeling op de plek zijn gekomen waar ik ze onder de aandacht wil brengen, vertel ik een verhaal. Niet over, maar aan. Ik spreek 'boom' en 'gras' aan, een kleine bedanking voor hoe ze me hebben geholpen bij concentratie, bij de realisatie dat het residu van iets ook een opbrengst is.

Ik vertel twee keer een verhaal. En na elke keer strooi ik uit. Over de Dommel, stof verspreid zich en landt vruchteloos op het water. Waar het weer vrucht kan worden voor nieuw gras en een nieuwe boom, misschien. Mijn herinneringen aan dit stof zijn openbaar gemaakt en nu kan het stof weer iets anders worden.





4 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page