top of page
  • Foto van schrijverEsther van Zoelen

Alle deelbare kennis ligt open


Er wordt een kaarsje aangestoken in een boekje. Een paar bladzijdes met onder andere foto’s van duiven die Sjaak heeft gemaakt en de animatie van een raam die Joran heeft gemaakt. Samen met stukjes natuur – de geplastificeerde bladeren – en mijn eigen vingerafdrukken – in de balletjes klei – gaat het over openheid van informatie en van werk. Over dat ik graag met anderen in verband wil staan en wil nemen en geven van werk.

Door de uitsnijdingen en overtrekkingen van vormen, past alles in elkaar en is het boekje een geheel. Dit alles wordt laten zien in de vorm van een video, waar een audiofragment bij zit met mijn eigen stem. Hoe ik vertel over het delen in de vorm van een gedicht en een verhaal. Het wordt afgesloten met het plaatsen van een kaarsje, waardoor het laten zien een ritueel karakter krijgt.

Als mijn stem niet meer spreekt, komen er andere geluiden naar boven. Die van het einde van het ritueel bij de magnolia boom - een ander werk, maar ook zachte klanken van mijn fluit en stem en die van een merel.

Dit boek is om alleen door mij te worden laten zien, door de specifieke plaatsing van de voorwerpen en het geluid dat erbij hoort. Maar ik ben benieuwd hoe het door anderen kan worden benaderd, waarbij het geluid een tijdspanne is om verschillende volgordes en combinaties uit te proberen. En zo een eigen verhaal te maken.



8 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page